2017-05-20

TANSSISALILLA KOETTUA

IMG_0233 Joskus treenifiilikset näin. Oon blogin puolesta ennen pitänyt tanssiharratuksen tosi taka-alalla, kunnes viime keväänä tein raportteja esityksistä, jotta muistaisin itse mahdollisimman hyvin. Viime vuosi oli tanssin suhteen paras ikinä ja tää vuosi taas on ollu yhtä vuoristorataa. Silti mahtavinta koko jutussa on se porukka millä ollaan kaikki tehty, yhdessä koettu. Rehellisesti sanoen mä en osaa määritellä tanssia, enkä sitä mitä se mulle on. Se ei oo vaan harrastus, mutta elämäntavaks kutsuminen ei jotenkin sovi mun mietteisiin. Työksenikään en tätä tee, eikä nää mun viralliset opinnot olekaan (vaikka joo teknisesti on, mutta valmistun tästä ei mihinkään).IMG_0225 Mitä tanssi sitten on? Mulle se on ollut harrastus, jossa ensin aloitin viikottaisena, lopulta siitä tuli päivittäistä. Pelaamista, leikkejä. Ensimmäinen esitys. Kevätnäytös ja joulunäytös, ja pian omat tanssit, sekä katselmuksia. Esillä oloa, esiintymistä, kirkkaita valoja ja näyttämösavua.
Korkealle hyppimistä, nopeita jalkoja, pivot-käännöksiä, diagonaalia. Improvisaatiota.
Itsestään kertomista, kyllästymistä, suunnatonta paloa, riemua ja iloa. Inhoa siitä mitä teen, miksi en tee, miksi mun keho on vaan tällainen. Sitä kun joku ei mee, pettymyksiä ja suunnan muutoksia. Jännitystä, pelkoa - haluttomuutta mennä edes lavalle...IMG_0125 Onnistumisia ja adrenaliinia. Elämänmittaisia ystävyyksiä, solmuja ja tarinoita. Itsevarmuutta, itsensä löytämistä. Yhteisöllisyyttä. Matkustamista mahtavan jutun kanssa kera mahtavien tyyppien. Jatkuvaa oppimista kaikesta, opettajia jotka auttaa kaikki aina jossain eteenpäin. Keskusteluja.
Yks parhaista valinnoista elämässä.
IMG_0230 Rokotteita jääkaapissa, myöhästymistä balettigaalasta, puhjenneita autonrenkaita, kaatumisia lavalle ja törmäys seinään. Naurettavia vaatteita, twerkkaamista jumppapalloilla ja murtautumista tarpeen vaatiessa. Ihan mahdotonta menoa kaikinpuolin, niin riemukasta etten ees voi käsittää.IMG_0121 Mua on aina ahdistanut jäädä kesätauolle, mutta tänä vuonna on toisin. Veikkaan, että tauko tekee tosi hyvää. Kaikki loppui tänä vuonna just täydellisesti. Ois oikeestaan aika täydellinen hetki lyödä hanskat tiskiin kokonaan. Ens syksynä nimittäin käännetään ihan uusia sivuja, mutta onneks se on vasta syksyä. Vielä kuitenkin 30 päivää, ja sit on virallisesti tän vuoden hommat purkissa. Kiitos.IMG_0123

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti